Mari Sertai Saya

Rabu, 15 Mei 2013

KedekutKah Aku ??

Kali ni enty berkisar pasal aku.. Hanya diriku.. ahaakkkss...
Dulu masa zaman bujang aku gila kasut... Pantang nampak kasut design baru beli..
Kasut cantik beli.. bairpun harga sampai mencecah rm1++.. haha..
Bagi aku dah cukup mahal la tu.. Korang ckp murah?? Lantak la.. ada aku kesah?? hehe..
Tapi kasut2 tu semua bukan nya pakai pun. kejap2 je.. 
Last2 ada yg tggl kat umah sewa lama.. Ada yg dah bagi org..
Sebab tak pakai.. kan membazir.. kalau dibiar je kan rosak.. 
Boleh camtu?? Tapi tu dulu la... masa bujang trang tang tang.. hehe..
Dah lama aku buang sikap tu.. Sejak ada anak..

Tapi masalahnya skrg,
Aku dikelilingi oleh mereka2 yg suka / kaki / gila shopping.. (shopaholic laa)..
Seronok tgk dorg membeli belah... tak cukup tgn di buatnya.. hehee...
setakat ni aku masih mampu menahan lagi gelora rasa nk ikot sama soping...
kecuali ada baby fair & household... boleh la tgk2 apa yg menarik...

Kedekut ke aku kalau camtu? 
kedekut ke kalau aku tak shopping mcm org lain??
Tak tau la org cop aku kedekut ke tak...
tp aku tak kisah psl shoping2 ni..
bg aku membeli hanya pd keperluan..
bkn ikut kehendak..
yela.. dorang semua mampu...
belilah apa saja.. tapi aku tak...

Aku tak suka membazir dgn benda2 yg bkn bg kepentingan sgt pon...

prgai suka membeli msa bujang dulu dah aku tgglkan...
skrg ni nak shopping, teringat anak.. brg2 anak yg sentiasa kena ada..
bkn asyik fikir nak itu ini...
zaman skrg semua kena duit...
so kena la berjimat cermat...
ikut hati mmg mati lah nak beli macam2 kan...

itu lah prinsip aku skrg...

tak kisah lah org kata aku kedekut pon...
duit aku... suka ati aku lah kan.. hehee...
sekian.







Tiada ulasan: