Mari Sertai Saya

Selasa, 7 Mei 2013

Racist Kah??

Assalamualaikum... 

aku rasa perlu terangkn sket psl isu Racist ni.. 
ada org ckp aku racist..
bila aku tekan kan psl DAP menang 38 kerusi di Parlimen..

Aku ramai kwn chinese... mcm2 ragam & perangai..
boleh je kwn dgn dorang...
selama ni aku hormat je dorang mcmana dorg hormatkan aku...

okey.. meh aku nak bgtau..
kali ni bkn pasal isu Racist.. 
kemenangan DAP di PRU 13 kali ni betul2 buka mata aku..

Kaum Cina bersatu!
selama ni dorang memilih utk silent...
tau2 bila PRU 13.. nah! 
keluar result gempak utk parti mereka...
Gud Job bebeh!!

Melayu kita???
melalak sana.. melalak sini...
bergaduh sesama sendiri...
maki hamun.. fitnah sana sini...
Bangsa lain tgk gelakkan je...

tak malu ke? 
tak sedar2 lagi ke??
apa yg aku perhatikn skrg..
Bangsa lain amek kesempatan atas kelalaian org melayu..
kealpaan org melayu yg fanatik sgt berpolitik..

Singapore cthnya..
Melayu singapore hidup dlm tekanan di Negara sendiri.. 

hello... sy bukan racist okey..
ni kenyataan yg perlu kita semua sedar & buka mata..
keputusan PRU13 dah terang2 buktikan segala2nya..

Terpulanglah org nak kata aku ni racist lagi..
Lantak la..
Org Melayu mmg mudah selesa & lupa...

K. bai. 



2 ulasan:

auni zali berkata...

sangat-sangat setuju.... melayu ni mudah selesa... sifat xkisah xpe cepat redha tu sngat2 melalaikan melayu... betui ape yg Tun M cakap... melayu kena buka mata, BN kena ubah dasr mereka, kena buang sifat kroni n tamak gila kuasa... jd pemimpin yang membela baru rakyat suka...

Noor Ain Bt Yaacob berkata...

tu la... tp ramai yg masih blm sedar.. bg aku siapa pon yg perintah Malaysia aku terima.. asalkn bkn bangsa lain...